مشخصات کتاب

رفتار مصرف كننده

توضیحات کتاب
كتاب رفتار مصرف كننده: امروزه حوزه رفتار مصرف کننده در علم بازاريابي، از افتراق مفهومي و کاربردي دو حوزه کاملاً جداگانه«مشتري»(Customer) و «مصرف کننده»(Consumer) نيز فراتر رفته است. امروزه حتي دانستن اين که مثلاً شرکت کوکاکولا از مصرف سه قطعه يخ به همراه نوشابه توسط مصرف کنندگانش آگاه است، يا اينکه مردم کره خاکي بطور متوسط هر سال69 مرتبه آگهي تبليغاتي مربوط به کوکاکولا را شاهدند يا اينکه مثلاً سويسي ها براساس يک معيار سرانه در بين کشورهاي اروپايي مصرف کننده بيشترين شکلات هستند، يوناني ها بيشترين پنير را مصرف مي کنند، ايرلندي ها چاي بيشتري مي نوشند و اتريشي ها سيگار بيشتري مصرف مي کنند، چندان هيجان انگيز نيست، هرچند براي هر مدير بازاريابي بسيار ارزشمند است. هدف بازاريابي تامين و برآورده ساختن نيازها و خواسته هاي مشتريان موردنظر است.